четвер, 6 січня 2011 р.

Методика навчання природознавства. Лекція 9.

Лекція
Тема: Зміст та завдання позакласної та позаурочної роботи як форми навчально-виховного процесу.
 Мета: - ознайомити  змістом та завданнями позакласної та позаурочної роботи як форми навчально-виховного процесу; класифікацією позакласної роботи за змістом, формою організації і методами проведення; предметом і значенням позакласної роботи; форми роботи по екологічному вихованню в позакласній роботі; вчити вести словники екологічних термінів та понять;
- розвивати логічне та критичне мислення студентів (вчити вникати в суть процесів, явищ, уміти їх аналізувати), розумові здібності;
- виховувати охайність при веденні конспектів.
 Література: 1. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класи. – 
                      К.: Початкова школа, 2001.
2. Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах. – К.: Веселка,1998 р.
3. Нарочна Л.К. Методика викладання природознавства в початкових класах. –К.: Вища школа, 1990 р.
4. Волкова Н.П. Педагогіка. – К.: Академія, 2001 р.
План
       1.     Зміст і завдання позаурочної роботи.
2.     Зміст і завдання позакласної роботи.
3.     Класифікацією позакласної роботи за змістом, формою організації і методами проведення.
3.1 Індивідуальна позакласна робота.
3.2 Групова позакласна робота.
3.3 Масова позакласна робота.
Питання до осмислення матеріалу
1.   Які характерні ознаки мас позаурочна робота?
2.     Назвіть види позаурочної роботи.
3.     Якої мети досягають завдання з природознавства на літо? Чим зумовлена їх необхідність у процесі навчання природознавства?
4.     Якими ознаками характеризується позакласна робота?
5.     Які види позакласної роботи виділяють за способами організації діяльності учнів?
6.     Охарактеризуйте гурток з природознавства як форму групової позакласної роботи.
7.     Розкрийте суть індивідуальної позакласної роботи з природознавства, її види, значення та методику організації.
8.     Доведіть зв'язок позаурочної і класної роботи.

Завдання для практичної роботи
1. Скласти завдання для позаурочної роботи з природознавства.
2. Розробити завдання для організації індивідуальної позакласної роботи молодших школярів з природознавства.
3. Скласти план роботи гуртка (тема на вибір) на І-ше півріччя.
4. Розробити детальний конспект організації і проведення масового виховного заходу (форма і тема на вибір).

Немає коментарів:

Дописати коментар