неділя, 24 жовтня 2010 р.

Методика навчання природознавства. Лекція 4.

Лекція
Тема: Методи та прийоми формування природничих понять. Практичні методи навчання.
Мета: - визначити дидактичну суть методів навчання; ознайомити з практичними  методами навчання та їх змістом; вчити організовувати процес навчання природознавства з використанням практичних методів;
- розвивати логічне та критичне мислення студентів (вчити вникати в суть процесів, явищ, уміти їх аналізувати), розумові здібності;
- виховувати охайність при веденні конспектів.
Література: 1. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класи. – К.: Початкова школа, 2001.
2. Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах. – К.: Веселка,1998 р..
3. Нарочна Л.К. Методика викладання природознавства в початкових класах. –К.: Вища школа, 1990 р.
4. Волкова Н.П. Педагогіка. – К.: Академія, 2001 р.

План
1.     Суть спостереження як методу навчання.
2.     Структура спостереження.
3.     Види спостережень.
4.      Досліди на уроках природознавства та їхнє значення.
5.     Практичні роботи на уроках природознавства.
Питання до осмислення матеріалу
1.     Яке значення мають спостереження для учнів початкових класів у пізнанні навколишнього середовища?
2.     Яка роль учителя в орга­нізації спостережень за природою з учнями ІIV класів?
3.     Назвіть види спостережень.
4.     Яке значення мають досліди і практичні роботи у вивченні природознавства в початковій школі?
5.     В чому полягає підготовка вчителя до уроку з використанням лабораторних дослідів?

Завдання для практичної роботи 
1.     Виконайте самостійно та опишіть хід виконання дослідів, передбачених підручниками  з предмету "Я і Україна" для 3 - 4 класу.
2.     Виготовити зразок класного «Календаря природи і праці» на один сезон або місяць, який можна використовувати на уроках з курсу "Я і Україна" в початкових класах.

Немає коментарів:

Дописати коментар