Лекція
Тема: Наочні методи навчання.
Мета: - визначити дидактичну суть методів навчання; ознайомити з наочними методами навчання та їх змістом; вчити організовувати процес навчання природознавства з використанням наочних методів; вчити поєднувати різні методи в процесі навчання природознавства;
- розвивати логічне та критичне мислення студентів (вчити вникати в суть процесів, явищ, уміти їх аналізувати), розумові здібності;
- виховувати охайність при веденні конспектів.
Література: 1. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класи. – К.: Початкова школа, 2001.
2. Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах. – К.: Веселка,1998 р.
3. Нарочна Л.К. Методика викладання природознавства в початкових класах. –К.: Вища школа, 1990 р..
4. Волкова Н.П. Педагогіка. – К.: Академія, 2001 р.
План
1. Принцип наочності у навчанні
2. Чуттєвість і наочність ознак і властивостей об’єктів природи.
3. Дидактичні цілі використання засобів наочності.
4. Загальні вимоги до використання засобів наочності.
5. Натуральні засоби наочності.
6. Образотворчі засоби наочності.
7. Аудіовізуальні засоби наочності.
8. Моделі як засоби наочності.
Питання до осмислення матеріалу
1. Суть принципу наочності в процесі навчання.
2. Що являють собою засоби наочності?
3. Назвіть дидактичні принципи використання наочності на різних етапах процесу навчання.
4. Які засоби наочності належать до натуральних? Охарактеризуйте їх.
5. Які засоби наочності належать до образотворчих? У чому їх особливості?
6. На конкретних прикладах розкрийте методику застосування аудіовізуальних засобів наочності в процесі навчання природознавства.
7. У чому полягає специфіка моделей як засобів наочності?
Завдання для практичної роботи
1. Виготовити наочні посібники до однієї з тем з курсу «Я і Україна» для 1 – 4 класу, яку б можна було застосовувати на етапі вивчення нового матеріалу.
Немає коментарів:
Дописати коментар