Лекція
Тема: Етапи розвитку уявлень і понять. Методичні прийоми: порівняння, аналогія, протиставлення, доказовість.
Мета: - визначити етапи розвитку уявлень и понять; ознайомити з методичними прийомами: порівняння, аналогія, протиставлення, доказовість; вчити реалізовувати міжпредметні зв’язки, дотримання педагогічних умов, організації проблемного підходу до навчання на уроках природознавства в початкових класах;
- розвивати логічне та критичне мислення студентів (вчити вникати в суть процесів, явищ, уміти їх аналізувати), розумові здібності;
- виховувати охайність при веденні конспектів.
Література: 1. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класи. – К.: Початкова школа, 2001.
2. Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах. – К.: Веселка,1998 р..
3. Нарочна Л.К. Методика викладання природознавства в початкових класах. –К.: Вища школа, 1990 р..
4. Волкова Н.П. Педагогіка. – К.: Академія, 2001 р.
План
1. Знання з природознавства. Методика організації засвоєння знань.
2. Сприймання. Уявлення. Методика формування природознавчих уявлень.
3. Зміст уявлення.
4. Поняття. Методика формування природознавчих понять.
5. Поняття і мова.
6. Логічні операції з поняттями.
7. Етапи розвитку понять.
8. Шляхи розвитку понять.
9. Умови формування природознавчих понять.
Питання до осмислення матеріалу
1. Дайте повну характеристику уявлення.
2. Розкрийте методику формування природознавчих уявлень.
3. У чому суть поняття як форми знань?
4. Охарактеризуйте етапи розвитку поняття.
5. Розкрийте взаємозв’язок між поняттям і мовою.
6. Що таке система понять в навчальному процесі?
7. Назвіть умови формування природничих понять.
Немає коментарів:
Дописати коментар