неділя, 24 жовтня 2010 р.

Методика навчання природознавства. Лекція 6.

Лекція
Тема: Етапи розвитку уявлень і понять. Методичні прийоми: порівняння, аналогія, протиставлення, доказовість.

Мета: - визначити етапи розвитку уявлень и понять; ознайомити з методичними прийомами: порівняння, аналогія, протиставлення, доказовість; вчити реалізовувати міжпредметні зв’язки,  дотримання педагогічних умов, організації проблемного підходу до навчання на уроках природознавства в початкових класах;
- розвивати логічне та критичне мислення студентів (вчити вникати в суть процесів, явищ, уміти їх аналізувати), розумові здібності;
- виховувати охайність при веденні конспектів.
Література: 1. Програми для середньої загальноосвітньої школи 1-4 класи. – К.: Початкова школа, 2001.
2. Байбара Т.М. Методика навчання природознавства в початкових класах. – К.: Веселка,1998 р..
3. Нарочна Л.К. Методика викладання природознавства в початкових класах. –К.: Вища школа, 1990 р..
4. Волкова Н.П. Педагогіка. – К.: Академія, 2001 р.
План
1.     Знання з природознавства. Методика організації засвоєння знань.
2.     Сприймання. Уявлення. Методика формування природознавчих уявлень.
3.     Зміст уявлення.
4.     Поняття. Методика формування природознавчих понять.        
5.     Поняття і мова.         
6.     Логічні операції з поняттями.
7.     Етапи розвитку понять.
8.     Шляхи розвитку понять.
9.     Умови формування  природознавчих понять.            

Питання до осмислення матеріалу
1.     Дайте повну характеристику уявлення.
2.     Розкрийте методику формування природознавчих уявлень.
3.     У чому суть поняття як форми знань?
4.     Охарактеризуйте етапи розвитку поняття.
5.     Розкрийте взаємозв’язок між  поняттям і мовою.
6.     Що таке система понять в навчальному процесі?
7.   Назвіть умови формування природничих понять.

Немає коментарів:

Дописати коментар